BOG BOG BOG BOG BOG BOG .

Försöker att teckna in allt Kroatiska i minnet . Fast det enda ordet jag kan är Bog!x). Och det betyder Hej.
Fast nu ska jag sätta mitt batteri  högt upp på Mont everest och försöka lära in mig så mycket som möjligt.
Imorgon är det 1:a Augusti . Och då är det snart 1 månad kvar till Kroatien . Jag har lite panik . Och jag har
lite panikångest också för att jag kunde ha lärt in mig det för längelänge sen . Jag gjorde det förut men det
blev bara så hopplöst tråkigt . Det ska ju vara kul?! . Då lär man in säg mera . I december gick jag in på
translate och då stog det att man säger Hej sådanhära : Bok ! , ofc så trodde jag det , jag menar ahh det är
translate lixom?! Och då kollade jag sen på en annan sida för att kolla andra ord då stog det Hej-Bog .

Jag fick en häpnadsblick . Då tänkte jag att jag fick fråga min klasskompis hur man säger Hej och hur det stavas .

(Hans pappa kommer från Kroatien) Då sa han att det var Bog . :P .

Nu ska kroatiskan  gå in i huvudet .

POSS




Vårt hotell och badplats<3 tänk hotellet ligger 5 meter ifrån havet .
aasnajs jueh !


Split, inte just där på bilden men i split kommer vi att landa.


Brač



Värsta V:T x)
där kommer vi också att bada och sånt .
vi kommer åka dit när vi har varit där nån
dag eller den dagen eller ngt sånt aa men iaf
då tar vi båten dit .


Makarska där vi kommer bada och shoppa <3:D


HAVET ÄR KRISTALL BLÅTT DET ÄR DET DET ÄR MEST KÄNT FÖR :d

FÖRLÅT ATT JAG SKRIVIGT SÅ ATT NI INTE FÖRSTÅR MEN JAG MÅSTE RAPPA PÅ MED
KROATISKAN


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0